• Ostatnie
  • Popularne
  • Wszystko
Bardzo ciekawe auto…Tesla Model X w wersji 75D. 

Bardzo ciekawe auto…Tesla Model X w wersji 75D. 

9 maja 2022
Prawdziwe szaleństwo ładowarek od Tesli…

Prawdziwe szaleństwo ładowarek od Tesli…

21 maja 2022
Tesla otwiera więcej Superchargerów dla innych marek…

Tesla otwiera więcej Superchargerów dla innych marek…

20 maja 2022
Model Y z Giga Texas…

Model Y z Giga Texas…

19 maja 2022
Nowy elektryczny Bentley…1400 koni!

Nowy elektryczny Bentley…1400 koni!

19 maja 2022

Jazda autonomiczna Tesli…

18 maja 2022
Cadillac Lyriq, najnowsze wieści…

Cadillac Lyriq, najnowsze wieści…

17 maja 2022
GM bada i naśladuje Teslę…

GM bada i naśladuje Teslę…

17 maja 2022
Tesla Model S – 70D

Tesla Model S – 70D

16 maja 2022
Cybertruck mocno opóźniony…?

Cybertruck mocno opóźniony…?

16 maja 2022
Tesle też się psują…

Tesle też się psują…

16 maja 2022

Hyundai atakuje USA…

14 maja 2022
General Motors powraca do Europy…

General Motors powraca do Europy…

13 maja 2022
Tesla Klub Polska - samochody elektryczne. Aktualności na temat świata Tesli i EV
  • Start
  • Aktualności
    • Tesla Model S
    • Tesla Model 3
    • Tesla Model X
    • Tesla Model Y
    • Tesla Roadster
    • Tesla Semi
    • Cybertruck
  • Autopilot
  • Supercharger
  • Dane techniczne
    • Model S – dane techniczne
    • Model 3 – dane techniczne
    • Model X – dane techniczne
    • Model Y – dane techniczne
  • SpaceX
  • Import Tesli z USA
  • Sprzedaż-samochody elektryczne
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Tesla Klub Polska - samochody elektryczne. Aktualności na temat świata Tesli i EV
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Tesla Aktualności

Bardzo ciekawe auto…Tesla Model X w wersji 75D. 

przez Mariusz Majkut
9 maja 2022
w Aktualności, Model X - dane techniczne, Sprzedaż-samochody elektryczne, Tesla Model X
Czas czytania: 6 min
0
Bardzo ciekawe auto…Tesla Model X w wersji 75D. 

Wiele osób uważa, że to zbyt mała bateria, jednak jeżdżąc taką właśnie wersją, bardzo doceniam jej zalety.

Model X 75D (bateria 75 kWh brutto), poprzez swoją mniejszą baterię i silniki mniejszej mocy ma zdecydowanie mniejszą masę. Jest aż o 130 kg lżejsza od wersji 100D. Każdy zapyta o zasięg. Otóż naładowana do pełna 75-ątka pokazuje 386 km zasięgu. Przy zużyciu średnio 230 Wh/km, bateria starcza spokojnie na przejechanie prawie 300 km co oznacza że użyteczna jej pojemność po uwzględnieniu bufora bezpieczeństwa wynosi około 68-69 kWh.

Oczywiście jak w każdym aucie, kiedy będziemy jechać bardzo szybko przejedziemy krótszy dystans, ale jeśli zastosujemy taktykę jazdy „na dziadka” możemy pokonać więcej kilometrów niż realne 300. Wyliczenia zgadzałyby się z tym co ogłosiła EPA, czyli Amerykańska Agencja zajmująca się pomiarami zasięgów aut. Według nich auto powinno w cyklu mieszanym przejechać około 380 km. 

Model X 75D, którym dane mi jest jeździć przez pewien czas, jest bardzo dobrze utrzymanym samochodem. Właściciel dba o auto, jest ono czyste a wnętrze bardziej przypomina auta nowe a nie kilkuletnie. Egzemplarz pochodzi z 2018 roku, użytkuje go jeden kierowca i ma przejechane zaledwie 46 tys. km. 

Przy planach Tesli na najbliższe lata, jeśli chodzi o rozwój sieci szybkich ładowarek Supercharger, takie rozwiązanie wydaje się idealnym. Ogromne i wygodne auto, z zasięgiem który pozwoli jechać od stacji do stacji bez obawy że zabraknie nam prądu. Możliwe jest również uzyskanie mniejszego zużycia. Kiedy jechałem bardziej lokalnymi drogami, wiele miejscowości i ograniczeń prędkości jak i radarów, moje zużycie sięgnęło ledwie 192 Wh/km. Taka jazda zapewni zasięg nawet ponad 350 km na jednym ładowaniu. 

Darmowe ładowanie na stacji Supercharger Tesli

Tesla stara się aby jej stacje ładowania były zlokalizowane około 200 km od siebie, co pozwoli każdą Teslą bez problemu przejechać taki dystans, nawet z prędkościami autostradowymi. Chodzi mi o jazdę około 130 km/h, jest to dla takiego ważącego 2,5 tony kolosa prędkość komfortowa i bezpieczna zarazem, przy której autopilot (tu jego rozszerzona wersja) spisuje się znakomicie. Przy takiej prędkości pokonamy jakieś 250-260 km i będziemy musieli rozglądać się za kolejnym Superchargerem tesli, co nie nastręcza problemu, gdyż auto prowadzi nas jak po sznurku od ładowarki do ładowarki.

Frunk czyli przedni wielki bagażnik tesli Model X.

Po przejechaniu ponad 1000 km w/w egzemplarzem, moje odczucia sa jak najbardziej pozytywne. Auto jest naprawdę ogromne i bardzo pakowne, a szczególne wrażenie robi ogromny przedni bagażnik, tak zwany Frunk (nazwa pochodzi od zlepku dwóch angielskich słów „Front trunk”, dosłownie tłumacząc to przedni bagażnik), jest on naprawdę bardzo duży a przy wyjeździe wakacyjnym będzie się sprawował znakomicie.

Przeprowadzając mój coroczny test wakacyjny, czyli ile walizek upchniemy do auta, Model X bije wszelkie rekordy. Pomieściło się w sumie 11 walizek w różnej konfiguracji, od największych, poprzez średnie najbardziej popularne aż po małe „kabinówki”, jakie znamy z podróży samolotami.

Test bagażowy w moim wcześniejszym Modelu X, rocznik 2016, wersja 90D

W przedni bagażnik spokojnie pomieścimy dwie małe walizki, pod powierzchnię tylnego bagażnika, gdzie również jest specjalna wnęka, można tam schować mnóstwo rzeczy plus jedną walizkę, małą ale jednak. W głównym bagażniku upchniemy kolejne siedem sztuk w różnych rozmiarach. Tak więc Model X to kolos jeśli chodzi o bagaże i to wcale nie na glinianych nogach.

Używany przeze mnie egzemplarz to bardzo zadbane auto, z pięknym jasnym wnętrzem. Kremowe skóry wyglądają elegancko a podróż w trasie jest komfortowa i bezpieczna (pamiętajmy o najwyższych ocenach jeśli chodzi o bezpieczeństwo czynne jak i bierne pasażerów). Rozszerzony autopilot bardzo przydaje się w długich trasach, dość płynnie zmienia pasy ruchu, przy wyprzedzaniu innych użytkowników drogi, jednak niezbędna jest tu ingerencja kierowcy, czyli wyrzucenie kierunkowskazu i lekki ruch kierownicą w porządanym kierunku. Resztę auto zrobi już samo, co więcej po wyprzedzeniu zasugeruje nam powrót na prawy pas. Oczywiście o takim manewrze decyduje kierowca.

Piękne wnętrze zawsze robi dobre wrażenie.
6-osobowa wersja auta, wygodna i funkcjonalna

Auto ma regulowane zawieszenie, tak więc można pokonywać wyższe przeszkody czy zaspy śniegu podnosząc samochód w górę osiągając nawet 23 cm prześwitu. Standardowe ustawienie to 17 cm. Super wygodną opcją tego egzemplarza jest oczywiście opcja ładowania na stacjach Supercharger. Moc ładowania rzędu prawie 115 kW, jaką udało mi się osiągnąć przy stanie baterii 20% jadąc w trasie, w zupełności zadawala, a ładowanie odbywa się szybko i sprawnie. Zwalnia ono co prawda po przekroczeniu 50% stanu naładowania, ale w przypadku aut EV, to po prostu tak działa. Im więcej mamy energii zgromadzonej w naszej baterii tym wolniej się ładujemy a moc ładowania spada.

114 kW mocy ładowania to naprawdę niezły wynik

Podsumowując, czy tak wielkie auto z tak małą baterią ma sens? Jak najbardziej tak. Tesla zrobiła świetną robotę, usprawniając napęd na tyle, że prawie 400 koni mechanicznych w zupełności nam wystarczy, zużycie energii jest sporo mniejsze niż w wersjach z większymi i cięższymi bateriami, jednak auto zachowało wszystkie zalety Modelu X, takie jak dynamika, wygoda, ogromna przestrzeń, no i te rewelacyjne i robiące ciągle furorę, gdziekolwiek nie pojawiłby się Model X, drzwi zwane Falcon Wing Doors. To one wzbudzają największe zainteresowanie przechodniów i wielbicieli marki. Efekt Wow, gwarantowany, a wygoda wsiadania i wysiadania z tylnego rzędu siedzeń wprost nieoceniona. Wersja którą jeździłem miała 6 siedzeń w 3 rzędach, istnieją jeszcze wersje 5 i 7 osobowe, w zależności od preferencji klienta. Co do baterii 75D, czyli o wielkości 75 kWh, są to bardzo trwałe i nie obciążone pakiety. Mają niższe napięcie znamionowe bo zamiast 400V znanych z większych baterii tu mamy 380V, co jest zdrowsze i bezpieczniejsze dla zestawu. Pakiety 75 kWh tesli cieszą się opinią niezawodnych i długowiecznych jeśli chodzi o aspekty użytkowe.

Auto zdecydowanie godne polecenia, przestronne i bezpieczne, wygodne i szybkie, co do zasięgu, musimy zaakceptować ładowania w trasie co mniej więcej 250 km a w mieście co około 300-350 km, wszystko w zależności od stylu jazdy kierowcy i naszych upodobań co do prędkości i dynamiki, której temu auta akurat nie brakuje…

Mariusz Majkut

Mariusz Majkut

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska. Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Powiązane Posty

Prawdziwe szaleństwo ładowarek od Tesli…

Prawdziwe szaleństwo ładowarek od Tesli…

przez Mariusz Majkut
21 maja 2022
0

Niestety nie u nas w Polsce, ani nawet w Europie, tylko w USA, powstaje mega wielki Supercharger. Aż 100 aut...

Tesla otwiera więcej Superchargerów dla innych marek…

Tesla otwiera więcej Superchargerów dla innych marek…

przez Mariusz Majkut
20 maja 2022
0

Tesla zapoczątkowała ten proces kilka miesięcy temu, zaczynając pilotażowo od takich krajów jak Holandia czy Norwegia. Obecnie program dostępności stacji...

Model Y z Giga Texas…

Model Y z Giga Texas…

przez Mariusz Majkut
19 maja 2022
0

Niektórzy właściciele zamówień, a właściwie rezerwacji na Tesla Model Y, a dziwne jest to że są to osoby zazwyczaj ze...

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akceptuję warunki i postanowienia zawarte w polityce prywatności.

  • Popularne
  • Komentarze
  • Ostatnie
Rodzaje baterii w Tesli

Rodzaje baterii w Tesli

8 marca 2022

Zmiany cen Tesli w ciągu 12 miesięcy…

16 marca 2022
Tesla Model S – 70D

Tesla Model S – 70D

16 maja 2022
Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

2
Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

2
Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

2
Prawdziwe szaleństwo ładowarek od Tesli…

Prawdziwe szaleństwo ładowarek od Tesli…

21 maja 2022
Tesla otwiera więcej Superchargerów dla innych marek…

Tesla otwiera więcej Superchargerów dla innych marek…

20 maja 2022
Model Y z Giga Texas…

Model Y z Giga Texas…

19 maja 2022
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Copyright © 2016 - 2022 Tesla Klub Polska

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Strona główna
  • Aktualności
    • Tesla Model S
    • Tesla Model 3
    • Tesla Model X
    • Tesla Model Y
    • Tesla Roadster
    • Tesla Semi
  • Dane techniczne
    • Model S – dane techniczne
    • Model 3 – dane techniczne
    • Model X – dane techniczne
    • Model Y – dane techniczne
  • Supercharger
  • Nie tylko Tesla
  • SpaceX
  • Import Tesli z USA

Copyright © 2016 - 2022 Tesla Klub Polska

Ta strona korzysta z plików Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Polityka prywatności.