• Ostatnie
  • Popularne
  • Wszystko
Bateria Tesli na 100 lat…

Bateria Tesli na 100 lat…

25 maja 2022
Pierwszy spadek Tesli od wielu kwartałów…

Pierwszy spadek Tesli od wielu kwartałów…

4 lipca 2022
Baterie 4680 w Modelu Y…

Baterie 4680 w Modelu Y…

3 lipca 2022
345 km/h Teslą? Dokładnie TAK…

345 km/h Teslą? Dokładnie TAK…

1 lipca 2022
Czy Volkswagen pokona Teslę?

Czy Volkswagen pokona Teslę?

30 czerwca 2022
Samsung będzie robił baterie dla Tesli…

Samsung będzie robił baterie dla Tesli…

29 czerwca 2022
Rivian rozwija swoją sieć szybkiego ładowania…

Rivian rozwija swoją sieć szybkiego ładowania…

28 czerwca 2022
Forda EV już nie wykupisz z leasingu…

Forda EV już nie wykupisz z leasingu…

28 czerwca 2022
Wady w Modelach Y Performance z Giga Berlin…

Wady w Modelach Y Performance z Giga Berlin…

27 czerwca 2022
Nowe centra serwisowe Tesli…

Nowe centra serwisowe Tesli…

26 czerwca 2022
Piwerwsze Metacykle już w drodze do klientów…

Piwerwsze Metacykle już w drodze do klientów…

26 czerwca 2022
Tesla Cybertruck w końcu w produkcji…

Tesla Cybertruck w końcu w produkcji…

23 czerwca 2022
Wykończenie Tesli zajmie ponad 100 godzin…i będzie kosztować krocie!

Wykończenie Tesli zajmie ponad 100 godzin…i będzie kosztować krocie!

22 czerwca 2022
Tesla Klub Polska - samochody elektryczne. Aktualności na temat świata Tesli i EV
  • Start
  • Aktualności
    • Tesla Model S
    • Tesla Model 3
    • Tesla Model X
    • Tesla Model Y
    • Tesla Roadster
    • Tesla Semi
    • Cybertruck
  • Autopilot
  • Supercharger
  • Dane techniczne
    • Model S – dane techniczne
    • Model 3 – dane techniczne
    • Model X – dane techniczne
    • Model Y – dane techniczne
  • SpaceX
  • Import Tesli z USA
  • Używane Tesle na sprzedaż
  • Partnerzy
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Tesla Klub Polska - samochody elektryczne. Aktualności na temat świata Tesli i EV
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Tesla Aktualności

Bateria Tesli na 100 lat…

przez Mariusz Majkut
25 maja 2022
w Aktualności, Ładowanie EV, Nowe technologie
Czas czytania: 3 min
1
Bateria Tesli na 100 lat…

To wcale nie żart. Wszyscy zastanawiają się nad trwałością baterii w autach elektrycznych czy w Tesli. Otóż, według informacji samej firmy baterie typu 1865, używane do dziś w Modelach S czy X, mają trwałość na poziomie 500-600 tysięcy kilometrów, możemy to przeliczyć na mniej więcej 20 lat użytkowania samochodu, zakładając że auto robi 25-30 tysięcy kilometrów rocznie.

Kolejne nowsze pakiety zawierające zmienione, powiększone ogniwa o symbolu 2170, montowane w Modelach 3 i Y, są przez Teslę oceniane na 600-800 tysięcy kilometrów, przyjmując znów wyżej wymieniony przebieg roczny, bateria taka powinna działać przez okres co najmniej 25 lat. Baterie 2170 mają zmienimy w stosunku do 1865 skład chemiczny i mają większą pojemność energetyczną, równiej też oddają zgromadzony w takiej baterii prąd, co oznacza że napięcie ogniw dłużej utrzymywane jest na jednakowym poziomie, nawet wówczas kiedy auto jest w znacznym stopniu rozładowane.

To jednak co wyrabia dziś zespół badaczy współpracujących z Teslą w Kanadzie, przechodzi ludzkie pojęcie.

Grupa badawcza Tesli w Kanadzie zajmująca się właśnie bateriami, we współpracy z Dalhousie University, opublikowała nowy artykuł na temat nowej baterii na bazie niklu, która może wytrzymać 100 lat (utrzymując minimum 70% swojej pierwotnej pojemności), a jednocześnie jest lepsza w działaniu w porównaniu z ogniwami LFP pod względem ładowania i gęstości energii. W 2016 roku Tesla ustanowiła swoje „Tesla Advanced Battery Research” w Kanadzie dzięki współpracy z laboratorium akumulatorowym Jeffa Dahna na Uniwersytecie Dalhousie w Halifax w Kanadzie. Dahn jest uważany za pioniera w dziedzinie akumulatorów litowo-jonowych. Pracuje nad nimi prawie od czasu ich wynalezienia. Przypisuje się mu przyczynienie się do wydłużenia cyklu życia ogniw, co pomogło w ich komercjalizacji i upowszechnieniu się na rynkach całego świata.

Po badaniach okazało się że jeśli bateria nowej generacji, ma ona zmieniony skład chemiczny, może również funkcjonować bez kobaltu, ma też inny elektrolit z solami litu LiFSI, będzie używana odpowiednich warunkach, idealnych dla baterii tego typu, czyli średniej temperatury działania na poziomie 25 stopni Celsjusza, wtedy bateria taka może służyć przez okres nawet 100 lat, zachowując swoje właściwości.

Jest to dość skomplikowane, szczególnie jeśli chodzi o stronę chemiczną i fizyczną budowy i działania całego pakietu, jednak jeśli metoda ta będzie dopracowana, dzisiejsze baterie stosowane przez Teslę, o symbolu 4680, czyli najnowsze dziecko tesli jeśli chodzi o pakiety używane w ich autach, mające trwałość na poziomie 1 miliona 600 tysięcy kilometrów, niekoniecznie będą ostatnim słowem, jeśli chodzi o to co będziemy mogli znaleźć kiedyś w naszych Teslach opuszczających Giga Fabryki.

Jeśli Tesla wprowadziłaby te nowo opracowane baterie do swoich aut, okazałoby się że mamy samochód elektryczny, którego bateria będzie sprawna przez 100 lat, na dodatek będzie miała właściwości lepsze niż dzisiejsze baterie LFP, czyli nie będzie zawierać kobaltu, będzie bardziej stabilna energetycznie, będzie miała większą energetyczną pojemność, i będzie co najmniej tak bezpieczna jak dzisiejsze, stabilne przecież, baterie Litowo-Żelazowo-Fosforanowe.

Co przyniesie nam przyszłość? Może jeszcze bardziej trwałe baterie? Choć pytanie brzmi po co? Moim zdaniem naukowcy powinni się skupić obecnie na znacznym zwiększeniu gęstości energii w takich pakietach, tak aby rzeczywiście realne zasięgi aut EV oscylowały wokół 800-1000 km na jednym ładowaniu. Rozwiązałoby to problem z częstym ładowaniem takich aut, a przede wszystkim zamknęło usta przeciwnikom zrównoważonego transportu, którzy właśnie w zasięgu i częstości ładowania elektryków widzą największy problem z tym typem aut.

Źródło: Electrek.co

Tagi: ChargingEVPakiet bateriiTesla
Mariusz Majkut

Mariusz Majkut

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska. Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Powiązane Posty

Pierwszy spadek Tesli od wielu kwartałów…

Pierwszy spadek Tesli od wielu kwartałów…

przez Mariusz Majkut
4 lipca 2022
0

Tesla to firma która publikuje swoje wyniki sprzedaży raz na kwartał.( jak większość tego typu firm) Jest to swego rodzaju...

Baterie 4680 w Modelu Y…

Baterie 4680 w Modelu Y…

przez Mariusz Majkut
3 lipca 2022
0

Wszyscy zastanawiają się jak będą sprawować się nowe baterie 4680 w autach Tesli. Pakiety te to absolutna nowość. Są wykonane...

345 km/h Teslą? Dokładnie TAK…

345 km/h Teslą? Dokładnie TAK…

przez Mariusz Majkut
1 lipca 2022
0

Tesla Model S w wersji Plaid, czyli najnowsza odmiana flagowca Tesli, została zhakowana w celu usunięcia ograniczeń fabrycznego oprogramowania, po...

Komentarze 1

  1. Piotr Leszek says:
    1 miesiąc temu

    I tu widać, że Tesla nie osiada na laurach tylko cały czas inwestuje w rozwój. Brawo Tesla

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akceptuję warunki i postanowienia zawarte w polityce prywatności.

  • Popularne
  • Komentarze
  • Ostatnie
Bateria Tesli na 100 lat…

Bateria Tesli na 100 lat…

25 maja 2022
„Auto Świat”… niedorzeczności! Bzdurne artykuły…niestety

„Auto Świat”… niedorzeczności! Bzdurne artykuły…niestety

8 czerwca 2022
Rodzaje baterii w Tesli

Rodzaje baterii w Tesli

8 marca 2022
Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

2
Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

2
Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

2
Pierwszy spadek Tesli od wielu kwartałów…

Pierwszy spadek Tesli od wielu kwartałów…

4 lipca 2022
Baterie 4680 w Modelu Y…

Baterie 4680 w Modelu Y…

3 lipca 2022
345 km/h Teslą? Dokładnie TAK…

345 km/h Teslą? Dokładnie TAK…

1 lipca 2022
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Copyright © 2016 - 2022 Tesla Klub Polska

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Strona główna
  • Aktualności
    • Tesla Model S
    • Tesla Model 3
    • Tesla Model X
    • Tesla Model Y
    • Tesla Roadster
    • Tesla Semi
  • Dane techniczne
    • Model S – dane techniczne
    • Model 3 – dane techniczne
    • Model X – dane techniczne
    • Model Y – dane techniczne
  • Supercharger
  • Nie tylko Tesla
  • SpaceX
  • Import Tesli z USA

Copyright © 2016 - 2022 Tesla Klub Polska

Ta strona korzysta z plików Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Polityka prywatności.