• Ostatnie
  • Popularne
  • Wszystko
Jazda autonomiczna? Jak widzi to Tesla…

Jazda autonomiczna? Jak widzi to Tesla…

23 maja 2022
Pierwszy spadek Tesli od wielu kwartałów…

Pierwszy spadek Tesli od wielu kwartałów…

4 lipca 2022
Baterie 4680 w Modelu Y…

Baterie 4680 w Modelu Y…

3 lipca 2022
345 km/h Teslą? Dokładnie TAK…

345 km/h Teslą? Dokładnie TAK…

1 lipca 2022
Czy Volkswagen pokona Teslę?

Czy Volkswagen pokona Teslę?

30 czerwca 2022
Samsung będzie robił baterie dla Tesli…

Samsung będzie robił baterie dla Tesli…

29 czerwca 2022
Rivian rozwija swoją sieć szybkiego ładowania…

Rivian rozwija swoją sieć szybkiego ładowania…

28 czerwca 2022
Forda EV już nie wykupisz z leasingu…

Forda EV już nie wykupisz z leasingu…

28 czerwca 2022
Wady w Modelach Y Performance z Giga Berlin…

Wady w Modelach Y Performance z Giga Berlin…

27 czerwca 2022
Nowe centra serwisowe Tesli…

Nowe centra serwisowe Tesli…

26 czerwca 2022
Piwerwsze Metacykle już w drodze do klientów…

Piwerwsze Metacykle już w drodze do klientów…

26 czerwca 2022
Tesla Cybertruck w końcu w produkcji…

Tesla Cybertruck w końcu w produkcji…

23 czerwca 2022
Wykończenie Tesli zajmie ponad 100 godzin…i będzie kosztować krocie!

Wykończenie Tesli zajmie ponad 100 godzin…i będzie kosztować krocie!

22 czerwca 2022
Tesla Klub Polska - samochody elektryczne. Aktualności na temat świata Tesli i EV
  • Start
  • Aktualności
    • Tesla Model S
    • Tesla Model 3
    • Tesla Model X
    • Tesla Model Y
    • Tesla Roadster
    • Tesla Semi
    • Cybertruck
  • Autopilot
  • Supercharger
  • Dane techniczne
    • Model S – dane techniczne
    • Model 3 – dane techniczne
    • Model X – dane techniczne
    • Model Y – dane techniczne
  • SpaceX
  • Import Tesli z USA
  • Używane Tesle na sprzedaż
  • Partnerzy
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Tesla Klub Polska - samochody elektryczne. Aktualności na temat świata Tesli i EV
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Tesla Aktualności

Jazda autonomiczna? Jak widzi to Tesla…

przez Mariusz Majkut
23 maja 2022
w Aktualności, Autopilot, Nowe technologie
Czas czytania: 4 min
0
Jazda autonomiczna? Jak widzi to Tesla…

Firma właśnie wypuściła dużą aktualizację swojego pakietu Full Self Driving. Nowy soft zawiera analizę ponad 250 000 wideo-nagrań, pochodzących z pojazdów Tesli. Jest to podobno duży progres w stosunku do poprzedniej wersji.

FSD Beta Tesli umożliwia pojazdom firmy autonomiczną jazdę do miejsca docelowego, wprowadzonego do systemu nawigacyjnego samochodu, ale kierowca musi zachować czujność i być gotowy do przejęcia kontroli przez cały czas, podczas jazdy.

Ponieważ odpowiedzialność spoczywa na kierowcy, a nie na systemie Tesli, nadal jest uważany za system wspomagania kierowcy drugiego poziomu, pomimo swojej nazwy. Był to rodzaj programu typu „dwa kroki do przodu, jeden krok do tyłu”, ponieważ niektóre aktualizacje wykazały regresję pod względem możliwości prowadzenia pojazdu. Zamiast być lepiej było gorzej, ale to normalne przy tego typu oprogramowaniu. Nie mamy sprawdzonych rozwiązań jeśli chodzi o jazdę autonomiczną. Wszystko jest nowe, a każdy problem musi być pokonany i rozwiązany. Co po pierwsze nie jest takie łatwe do wykonania a po drugie zabiera niestety mnóstwo czasu.

Tesla jednak analizując poczynania swoich aut jadących na oprogramowaniu Beta, może wiele poprawić, i wiele wyeliminować, szczególnie jeśli chodzi o niepożądane zachowania auta podczas samodzielnej jazdy.

W informacjach o wydaniu wspomniano również o wielu innych ulepszeniach – kilka z nich dotyczyło poziomu pewności działania systemu, co w przeszłości było źródłem frustracji podczas korzystania z FSD Beta.

Więcej informacji na temat wszystkich ulepszeń można znaleźć w tak zwanych informacjach o wersji:

FSD BETA v10.12 Informacje:

  • „Ulepszone ramy podejmowania decyzji dla niezabezpieczonych skrętów w lewo z lepszym modelowaniem reakcji obiektów na działania ego poprzez dodanie większej liczby funkcji, które kształtują decyzję „jedź/nie”. Zwiększa to odporność na zaszumione pomiary, a jednocześnie jest bardziej zdecydowany w podejmowaniu decyzji w ramach marginesu bezpieczeństwa. System wykorzystuje również środkowe bezpieczne regiony, gdy jest to konieczne do manewrowania na dużych zakrętach i przyspieszania podczas manewrów, gdy jest to konieczne do bezpiecznego opuszczenia skrzyżowania.
  • Ulepszona wolna jazda w celu zapewnienia widoczności dzięki dokładniejszej geometrii pasa i wyższej rozdzielczości wykrywania okluzji.
  • Zmniejszono przypadki prób niewygodnych skrętów dzięki lepszej integracji z przewidywaniami przyszłych obiektów podczas wyboru pasa ruchu.
  • Ulepszony planista, aby mniej polegać na pasach, aby umożliwić płynne manewrowanie z ograniczonej przestrzeni.
  • Zwiększone bezpieczeństwo zakrętów przekraczających ruch drogowy poprzez poprawę architektury sieci neuronowej pasów, co znacznie poprawiło zapamiętywanie i dokładność geometryczną pasów.
  • Poprawiono przywoływanie i dokładność geometryczną wszystkich produkcji na linii, dodając 180 000 klipów wideo z zestawu Beta.
  • Ograniczenie fałszywych spowolnień związanych z kontrolą ruchu, dzięki lepszej integracji ze strukturą pasów i lepszemu zachowaniu w odniesieniu do żółtych świateł.
  • Poprawiono dokładność geometryczną prognoz krawędzi drogi i linii, dodając warstwę mieszającą/sprzęgającą z uogólnioną siecią przeszkód statycznych.
  • Poprawiona dokładność geometryczna i zrozumienie widoczności poprzez ponowne szkolenie uogólnionej sieci przeszkód statycznych za pomocą ulepszonych danych z automatycznego etykietowania i dodanie 30 000 dodatkowych klipów wideo.
  • Poprawiono przywoływanie i rozpoznawanie motocykli, zmniejszono błąd prędkości pieszych i rowerzystów w pobliżu oraz zmniejszono błąd kursu pieszych, dzięki dodaniu nowej symulacji i automatycznie oznaczonych danych do zestawu treningowego.
  • Poprawiono precyzję atrybutu „jest zaparkowany” w pojazdach poprzez dodanie 41 000 klipów do zestawu Beta. Rozwiązano 48% przypadków awarii zarejestrowanych przez naszą telemetrię 10.11.
  • Ulepszone przywoływanie wykrywania odległych obiektów przecinających się przez regenerację zestawu danych z ulepszonymi wersjami sieci neuronowych używanych w autoetykiecie, co poprawiło jakość danych.
  • Poprawiono zachowanie podczas odsuwania się podczas manewrowania wokół samochodów z otwartymi drzwiami.
  • Ulepszona prędkość kątowa i prędkość zorientowana na pas ruchu dla obiektów innych niż VRU poprzez uaktualnienie ich do zadań przewidywanych przez sieć.
  • Większy komfort podczas zmiany pasa ruchu za pojazdami z ostrym zwalnianiem dzięki ściślejszej integracji między szacunkami przyszłego ruchu pojazdów wiodących i planowanym profilem zmiany pasa ruchu.
  • Zwiększone uzależnienie od przyspieszenia przewidywanego przez sieć dla wszystkich poruszających się obiektów, wcześniej tylko obiektów istotnych wzdłużnie.
  • Zaktualizowano zasoby pojazdów w pobliżu z wizualizacją wskazującą, kiedy pojazd ma otwarte drzwi.
  • Poprawiona szybkość odtwarzania systemu + 1,8 klatek na sekundę dzięki usunięciu trzech starszych sieci neuronowych.”

Co by nie zmieniali, widać że Tesla stara się aby jak najszybciej ogarnąć trudny temat jazdy autonomicznej. Biorąc pod uwagę zamiary samego Elona Muska, o tym że już w tym roku autonomia firmy ma osiągnąć poziom 4, zostało naprawdę niewiele czasu, osobiście wątpię aby się to udało w tym roku. Jeśli firmie uda się to do końca 2023 roku, i tak będzie to dużym sukcesem.

Źródło; Electrek.co

Mariusz Majkut

Mariusz Majkut

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska. Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Powiązane Posty

Pierwszy spadek Tesli od wielu kwartałów…

Pierwszy spadek Tesli od wielu kwartałów…

przez Mariusz Majkut
4 lipca 2022
0

Tesla to firma która publikuje swoje wyniki sprzedaży raz na kwartał.( jak większość tego typu firm) Jest to swego rodzaju...

Baterie 4680 w Modelu Y…

Baterie 4680 w Modelu Y…

przez Mariusz Majkut
3 lipca 2022
0

Wszyscy zastanawiają się jak będą sprawować się nowe baterie 4680 w autach Tesli. Pakiety te to absolutna nowość. Są wykonane...

345 km/h Teslą? Dokładnie TAK…

345 km/h Teslą? Dokładnie TAK…

przez Mariusz Majkut
1 lipca 2022
0

Tesla Model S w wersji Plaid, czyli najnowsza odmiana flagowca Tesli, została zhakowana w celu usunięcia ograniczeń fabrycznego oprogramowania, po...

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akceptuję warunki i postanowienia zawarte w polityce prywatności.

  • Popularne
  • Komentarze
  • Ostatnie
Bateria Tesli na 100 lat…

Bateria Tesli na 100 lat…

25 maja 2022
„Auto Świat”… niedorzeczności! Bzdurne artykuły…niestety

„Auto Świat”… niedorzeczności! Bzdurne artykuły…niestety

8 czerwca 2022
Rodzaje baterii w Tesli

Rodzaje baterii w Tesli

8 marca 2022
Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

2
Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

2
Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

2
Pierwszy spadek Tesli od wielu kwartałów…

Pierwszy spadek Tesli od wielu kwartałów…

4 lipca 2022
Baterie 4680 w Modelu Y…

Baterie 4680 w Modelu Y…

3 lipca 2022
345 km/h Teslą? Dokładnie TAK…

345 km/h Teslą? Dokładnie TAK…

1 lipca 2022
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Copyright © 2016 - 2022 Tesla Klub Polska

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Strona główna
  • Aktualności
    • Tesla Model S
    • Tesla Model 3
    • Tesla Model X
    • Tesla Model Y
    • Tesla Roadster
    • Tesla Semi
  • Dane techniczne
    • Model S – dane techniczne
    • Model 3 – dane techniczne
    • Model X – dane techniczne
    • Model Y – dane techniczne
  • Supercharger
  • Nie tylko Tesla
  • SpaceX
  • Import Tesli z USA

Copyright © 2016 - 2022 Tesla Klub Polska

Ta strona korzysta z plików Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Polityka prywatności.